ترفند اجراي فايل RMVB در نرم افزار KMPlayer
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مجموعه:ترفند متفرقه اینترنت و کامپیوتر
ترفند اجراي فايل RMVB در نرم افزار KMPlayer
حتمآ اکثر شما نرم افزار معروف KMPlayer را ميشناسيد و براي پخش فايل هاي صوتي و تصويري خود در کامپيوتر از آن استفاده مي کنيد. اين نرم افزار ميتوانيد موزيک و فيلم ها را که با فرمت هاي مختلفي هستند بدون نياز به نصب کدک پخش و اجرا کند از همين رو در سراسر جهان از طرفداران بسيار زيادي برخوردار است. اما اين نرم افزار داراي يک ضعف بسيار کوچک در مقابل امکانات و قابليت هاي فراوان خود مي باشد و آن هم ناتواني برنامه در پخش فايل هاي ويديويي با فرمت RM و RMVB مي باشد. همانطور که مي دانيد اين فرمت يکي از فرمت هاي فشرده فايل هاي ويديويي است که امروزه برخي از سايت ها براي فشرده سازي فيلم هاي چند صد مگابايتي از آن استفاده مي کنند. در پست امروز وب سايت ميهن دانلود ترفندي را برايتان آماده کرده ايم که با کمک آن به راحتي مي توانيد فايل هاي با فرمت RM و RMVB را در نرم افزار KMPlayer اجرا کنيد. با استفاده از اين ترفند نرم افزار پلير شما ديگر بدون هيچ مشکلي فرمت هاي RM و RMVB مانند ساير فرمت هاي تصويري بدون هيچ مشکلي اجرا خواهد نمود.
جهت مشاهده ترفند به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...


نحوه استفاده از لغت نامه موجود در Microsoft Word
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مجموعه:ترفند متفرقه اینترنت و کامپیوتر

یکی از قابلیت های کاربردی که در نرم افزار Microsoft Word بر روی کلیه نسخه ها وجود دارد لغت نامه انگلیسی است که تقریبأ بسیاری از کاربران از آن استفاده نمیکنند. توسط این لغت نامه شما میتوانید به کلمات مترادف و یا متضاد هر واژه انگلیسی که تایپ میکنید پی ببرید و در صورت نیاز واژه معادل را جایگزین آن کنید. در این ترفند به نحوه استفاده از لغت نامه Microsoft Word میپردازیم.

توجه: خواندن ترفند در ادامه مطلب



درایو مجازی بسازید (بدون نرم افزار)
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

درایو مجازی بسازید ( بدون نرم افزار)

 

هنگامی که صحبت از درایو مجازی می شود، ذهن بسیاری از کاربران به سمت نرم افزارهای خاصی می رود که قابلیت ساخت یک درایو مجازی را دارند. اما در حقیقت نیازی به تهیه و نصب این چنین نرم افزارهایی نیست. کمی صبر و حوصله و بی تردید دقت، می تواند یاورشما در ایجاد این چنین درایوی در محیط ویندوز باشد. شاید نتوان قابلیت های ویژه ایی که سری نرم افزارهای فوق در ساخت درایو مجازی بکار می برند را ایجاد کرد، اما ساخت یک درایو مجازی آن هم بدون نرم افزار، خالی از جذابیت نخواهد بود.....



مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

مشاهده اسناد PDF بدون نصب آكروبات

 

اگر يك كاربر كامپيوتر عادي باشيم، احتمالا همانند 99درصد از افراد ديگر، يك نرم افزار PDFخوان روي سيستم مان نصب شده است. اما آيا مي دانستيد كه مي شود بدون نصب نرم افزار و يا بدون نياز به سايت هاي انلاين تنها با استفاده از مرورگر اينترنتي گوگل كروم اسناد PDF را روي كامپيوتر ديد؟

با اين ترفند خيلي سريعتر هر فايل و سندPDF را با سرعت بسيار باالا باز کنيد و از ان لذت ببريد

در اين راهنما به محيط كروم در ويندوز مي پردازيم اما مي توان آن را در لينوكس و مك نيز به كار برد.
روي هر فايل PDF كه مي خواهيد كليك راست كرده و گزينه Open With را انتخاب كنيد. اگر اين گزينه را در منو نديديد، روي فايل مورد نظر به جاي كليك راست، از كليد تركيبي Shift و كليك راست استفاده كنيد.

در پنجره باز شده مي توان انتخاب كرد كه فايل هاي PDF را با چه چيزي مشاهده كنيد، متاسفانه گوگل كروم در فهرست فايل ها نمايش داده نمي شود. روي دكمه Browse كليك كنيد و سپس به مسيري كه گوگل كروم نصب شده است، برويد. اگر مسير نصب شده كروم را......



۳ روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

مجموعه: متفرقه اینترنت و كامپيوتر

 

 

 

عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده.

احتمالا شما هم مانند من، تعداد زیادی فیلم و موزیک را روی کامپیوتر خود انباشته کرده اید. جلوی لپ تاپتان می نشینید و مادامی که دارید در وب گشت می زنید یا با دوستانتان چت می کنید؛ از کلکسیون زیبای موسیقیتان هم بهره مند می شوید. روش خوبی است! اما وقتی یک تلویزیون HD چهل اینچی در اتاق شما جای گرفته و باند های با کیفیت سینمای خانگیتان در کنار آن قرار دارند؛ استفاده از اسپیکر های کوچک لپتاپ، آن هم با یک مانیتور 15 اینچی؛ ترکیب جذابی به نظر نمی رسد.


عالی نبود اگر می توانستید از تلویزیونتان مانند مانیتور لپتاپ خود استفاده کنید؟ نظرتان در مورد دسترسی به کلکسیون فیلم ها و موزیکهایتان از همان تلویزیون چیست؟ خب، شما می توانید همه این امکانات را داشته باشید. آن هم از چند راه نسبتا ساده......



عمر باتري لپ‌تاپ را افزايش دهيم
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 ترفند کامپیوتر, عمر باتری

 

هر كسی كه تا به حال از لپ‌تاپ استفاده كرده باشد، مطمئنا دلشوره‌ تمام‌شدن باتری در زمان نامناسب را تجربه كرده است. هنوز عمر باتری یكی از مواردی است كه افراد هنگام خرید نوت‌بوك‌ جدید به آن اهمیت می‌دهند. عمر باتری، فاكتوري كلیدی برای با خود بردن یك لپ‌تاپ است. مطمئنا همه ما لپ‌تاپ‌هایی نازك و سبك‌تر را ترجیح می‌دهیم؛ اما حتی نازك‌ترین و سبك‌ترین لپ‌تاپ‌ها زمانی كه باتریشان تمام شود، به دستگاهی از كار افتاده تبدیل خواهد شد.

در برخی موارد شما می‌توانید باتری لپ‌تاپ‌تان را با یك باتری.....



نحوه ايجاد و استفاده از Clipping ماسك در فتوشاپ
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

ماسك در فتوشاپ, ماسك لايه‌ها

مبحث ماسك لايه‌ها در فتوشاپ يكي از مباحث جذاب و بسيار كاربردي در زمينه طراحي حرفه‌اي است و فردي كه با ابزارهاي فتوشاپ آشنايي كامل يافته، بتدريج نياز به استفاده از اين فرامين را احساس مي‌كند و متوجه خواهد شد طراحي حرفه‌اي بدون استفاده از ماسك‌ها بسيار سخت و دشوار است. ماسك‌ها را در فتوشاپ مي‌توان در سه گروه ماسك سريع، ماسك لايه و Clipping ماسك بررسي كرد. از مزاياي استفاده از ماسك‌ها در فتوشاپ مي‌توان به سرعت در انجام امور، به دست آوردن اشكال دلخواه از تصوير مورد نظر بدون تخريب آن و ويرايش و تغيير تصوير در هر زمان دلخواه اشاره كرد. در اين شماره قصد داريم درباره Clipping ماسك صحبت كنيم و با يك پروژه عملي، عملكرد آن را روي تصاوير نشان دهيم.

حتما تا به حال تصاويري را ديده‌ايد كه داخل يك شكل خاص يا متن ديده مي‌شود و شايد به اين نكته فكر كرده‌ايد چگونه....